Vállfájdalom férfiaknál


Befagyott váll szindróma

Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére. Hogyan épül fel a vállízület?

A vállízület az egyik legnagyobb mozgásterjedelemmel rendelkező ízületünk, a felső végtag laza, szabad mozgását teszi lehetővé.

ízületi kezelés balakovóban

A vállízület vállfájdalom férfiaknál gömbízület, a felkarcsont feje és a lapocka ízületi vápája alkotja, melyek egy vékony porcgyűrű segítségével kapcsolódnak egymáshoz.

Speciális anatómiai felépítésnek köszönhetően bármilyen irányú mozdulatra képes. A vállízület mozgatásáért és stabilitásáért nagy részben a környező izmok felelősek, elsősorban az ízületet körülvevő rotátorköpeny. Ez a négy izomból álló köpeny minden irányból körbeveszi és stabilizálja az ízületet.

Férfiaknál gyakoribb a vállfájdalom, de vajon mi okozza?

Az izmok túlterhelése következtében az izomegyensúly azonban felbomlik, mely a vállfájdalom ízületi fájdalom asztmával oka. Miért kezd el fájni vállfájdalom férfiaknál váll?

porcnövelő gyógyszer

Annak ellenére, hogy a vállízületet testsúllyal nem terheljük, vállunk közvetve mégis nagy igénybevételnek van kitéve, hiszen kezünkkel számtalan tevékenységet végzünk nap mint nap, melyhez a vállízület juttatja el karunkat a térben bármely pontra.

Ezen tevékenységeket jobbára a testünk előtt vagy mellett végezzük, egyoldalúan terhelve ezzel az ízületet mozgató izmokat.

Vállfájdalom 11 oka, 4 tünete és 5 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Az izomegyensúly felbomlása pedig fájdalomhoz vezet, melynek leggyakoribb oka az izom túlterhelése. Az izmok a rendszeres használattól irritálódnak, begyulladnak, majd befeszülnek, melynek következtében idővel képtelenné válnak a mozgások kivitelezésére. Ezek az úgynevezett degeneratív vállfájdalmak jobbára a túlterheléstől vagy az vállfájdalom férfiaknál használat miatt alakulnak ki.

Nem ritka rendelésemen, hogy a páciens egyik, vagy akár vállfájdalom férfiaknál válla fájdalma miatt jelentkezik. Érdekes, hogy inkább férfiak gondja ez, és többféle oka lehet, egy apró rándulástól, a bonyolult szerkezeti elváltozásig. A vállpanaszok mögött sérülés, túlterhelés, vagy kopás is állhat, az orvosi vizsgálat és a képalkotó eljárások röntgen, MR, CT mutatják meg, hogy miről van szó. A vállfájdalom kiváltó okai Bonyolult a helyzet, mert a válltájon jelentkező fájdalmakat, vagy mozgáskiesést a válltájék több része, a felkarcsont és a lapocka közötti, vagy a kulcscsont és a lapocka közötti ízület sérülése, kopása, túlterhelése, illetve a vállat beborító izomköpeny károsodása, sérülése, szakadása, esetleg az izom alatt elhelyezkedő nyálkatömlő gyulladása is okozhatja.

A fájdalom hatására önkénytelenül is olyan tartást veszünk fel, melyben kevésbé vállfájdalom férfiaknál a váll, általában kissé előre, felfelé húzzuk. Ha ezt a testhelyzetet sokáig tartjuk fenn, kialakul egy ördögi kör: a váll fáj, ezért minimálisan mozgatjuk, ami miatt beszűkül a mozgásterjedelem, melyből kimozdítva ismét fájdalom jelentkezik.

Ennek eredményeként olyan mértékű mozgásbeszűkülés is kialakulhat, mely mindennapi életünket is megnehezíti, ugyanis a hétköznapi mozdulatok, mint a ruha felvétele, vagy egy tárgy leemelése a polcról is lehetetlen feladattá válik. Ezt az állapotot befagyott váll szindrómának nevezzük.

lüktető fájó ízületi fájdalom

Fontos tehát, hogy kismértékű fájdalom esetén is rendszeresen mozgassuk át a vállízületet, hogy mozgásterjedelmét megőrizzük.

Milyen egyszerű gyakorlatokkal enyhíthetünk a váll fájdalmán?

kezdeti artrózis kezelése

Néhány egyszerű gyakorlat segítségével kimozgathatjuk a vállízületet, nyújthatjuk izmait, visszaállítva ezzel a váll mozgástartományát. Az alábbiakban bemutatunk 5 gyakorlatot, melyek nagyjából összesen 5 percet igényelnek, és nagyban hozzájárulhatnak a vállfájdalom enyhítéséhez is.

Befagyott váll szindróma Befagyott váll szindróma A nem múló vállfájdalom hátterében sokszor komolyabb probléma áll egy szimpla húzódásnál, vagy a megerőltetésnél. A befagyott váll szindróma általános tünetei miatt sokszor húzódásként vagy ideggyulladásként kerül ellátásra, így van, hogy hosszú időbe telik, mire felismerik a valódi betegséget.

Ehhez a felkart először vízszintes helyzetben oldalra kinyújtjuk, majd könyököt 90 fokban behajlítva az alkart felemeljük. Az alkart felfektetjük magunk mellett az ajtófélfára.

  • Térd esti fájdalom
  • Főoldal » Betegségek » Sérülések és mozgásszervi betegségek » Sérülések és elváltozások, testtájanként részletesen » 3 ok, amiért vállfájdalom alakulhat ki A vállfájdalom jelentkezhet hirtelen, vagy kialakulhat fokozatosan, egyre erősödve az évek során is.

Támadó állást veszünk fel, majd a törzs mozdítása nélkül előre dőlünk B. Ügyeljünk arra, hogy a két váll párhuzamos maradjon, ne engedjük az ellentétes vállat előre dőlni. Ezt a pozíciót tartsuk 15 másodpercig. Ezután a felkart 90 fok fölé emeljük, és így támasztjuk vállfájdalom férfiaknál alkarunkat, majd előre dőlve ismét 15 másodpercig nyújtjuk C.

3 ok, amiért vállfájdalom alakulhat ki

Végül 90 fok alá visszük a kart és így is megismételjük a gyakorlatot A. A másik kart is ugyanígy mindhárom pozícióban megnyújtjuk. Ehhez csípőszéles terpeszbe állunk, hátunkat kiegyenesítjük, két kezünket a hátunk mögött összekulcsoljuk, a vállakat pedig vállfájdalom férfiaknál toljuk. A két kart hátunk mögött megemeljük, ügyelve rá, hogy közben ne dőljünk előre és ne emeljük fel vállainkat se. Ezt a pozíciót is 15 másodpercig kitartjuk, majd karunkat lassan leengedjük és ellazítjuk.

Kisméretű rotátorköpeny szakadás - Dr. Gulyás Károly vállsebész

Vállfájdalom férfiaknál az egyik kart felemeljük a fejünk mellé, majd behajlítjuk úgy, hogy a kézfejet a két lapocka közé helyezzük. Vállfájdalom férfiaknál kezünkkel fejünk vállfájdalom férfiaknál átnyúlva megfogjuk a behajlított kéz könyökét és elkezdjük hátra és magunk felé húzni azt.

Vállfájdalom: a tüdőrák első tünete?

A gyakorlatot mindkét karral elvégezzük, másodpercig kitartva, majd ellazítjuk a karokat. Ellentétes karunkkal alulról, könyök felett megfogjuk és húzzuk ellentétes irányba magunk előtt.

Itt a váll hátsó részét és a hátunkat érezzük majd, hogy nyúlik. Figyeljünk rá, hogy vállainkat ne emeljük meg a gyakorlat közben.

fájó térdízület, ha mozog az ok

Ezt a gyakorlatot is 15 másodpercig kitartjuk, majd ellazítjuk mindkét kart és elvégezzük a másik karral is ugyanígy. Ennek az 5 egyszerű gyakorlatnak a rendszeres elvégzésével megőrizhetjük és növelhetjük is vállunk mozgásterjedelmét, megelőzve ezzel egy esetleges vállműtétet is.

Ha a panaszok nem enyhülnek rendszeres átmozgatás hatására sem, mindenképp javasolt váll specialista ortopéd szakorvos felkeresése.