Térdprobléma futás, Térdproblémával futni? Szakértőnk válaszol


Ebből a körből te sem maradhatsz ki!

Térdfájdalom: Milyen sportot válasszon? Szerző: Orvostkeresek Egészségmagazin Rengeteg embernek fáj a térde, a csípője, ám ez nem befolyásolja a rendszeres mozgásban.

térdprobléma futás hogyan kezeli a kalen az ízületeket

Holott ilyen panaszok esetén feltétlenül fontos lenne ízületkímélő sportokat választanunk, amelyek nem rontják tovább térdprobléma futás helyzetet. Ebben a kérdésben ad tanácsot dr. Dobos Márta, az Oxygen Medical ortopéd szakorvosa.

Szabad-e futni, kerékpározni fájós térddel? | Well&fit

A fájós térdet kímélni kell! Az alsó végtagon a leggyakoribb problémák a térd et érintik, mivel ez a szervezet legbonyolultabb ízülete.

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat! Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok.

Már egy kis sérülés vagy akár a kóros bokabedőlés miatt kialakult lábdeformitás, kezeletlen lúdtalp esetén is túlterhelődik a térd, ami beindítja az ízületi kopás folyamatát. Ez akár már éves korban is elkezdődhet, és terhelés hatására a kopás folyamatosan fokozódik. Sajnos azonban tünetet csak évekkel később okoz.

térdprobléma futás a második fokú kezelés térdízületi gyulladása

Ha tehát fény derül egy ilyen esetre, mindenképpen tehermentesíteni kell a térdet, legalábbis olyan sportot űzni, amely nem terheli nagyon az ízületi porcot, szalagokat, de erősíti a térd körüli izmokat. A kivizsgálásban és a térdprobléma futás életmód, mozgásforma kiválasztásában is elkerülhetetlen lenne a szakorvos közreműködése.

3 csípőt, térdet, bokát stabilizáló erősítő gyakorlat futóknak

Dobos Márta, az Oxygen Medical ortopéd orvosa. Hirdetés Térdproblémák: Milyen sportot válasszon? Elsősorban ilyen az úszásamely során érdemes felváltva gyors- és hátúszásban edzeni.

térdprobléma futás belorechenszki közös kezelés

A mellúszás azért nem ajánlott, mert az egy kicsit csavarja a térdízületen belüli szalagokat. Csípőízületi problémák esetén azonban kifejezetten jót tesz a mellúszás a széles ívű lábtempó miatt, amely megelőzheti a később kialakuló ízületi zsugorodásokat.

térdprobléma futás hogyan enyhíthető a kar ízületi gyulladása

A biciklizés is szóba jöhet, különösen, ha sikerül deréktámaszos ülésben tekernünk, amely enyhén térdprobléma futás helyzetben van. Csípőízületi könyökízület fájdalomcsontozása betegeknél is ideális megoldás lehet egy ilyen szobabicikli.

A túl sok és a túl kevés is árthat

A lényeg, hogy semmiképpen se görnyedjünk előre a kormányhoz, így a derekat sem terheljük. A tekeréssel is csínján kell bánni, akinek térdízületi kopása van, semmiképpen se tegyen rá ellenállást, mintha hegynek föl menne, mert ez ugyanolyan terhelést jelent, mint a futás.

  • Az ízületi fájdalmak kezelésére
  • Fotó: Shutterstock Sokakat késztet a futás, biciklizés feladására a térdfájdalom.
  • De vajon jót tesznek-e ezzel a térdízületüknek, különösen, ha az eleve problémás?
  • Térdszalagsérülés miatti térdfájás Az ínszalag egy rövid, kemény rostokból álló szövetszalag, amelyet legnagyobb részben hosszú, szálas kollagénmolekulák alkotnak.
  • Térdfájdalom: Milyen sportot válasszon?
  • Megoldás az évek óta tartó térdfájdalomra!
  • BLOG A térdfájdalom 4 leggyakoribb oka futóknál Fáj a térded, és szeretnéd kideríteni, miért, aztán szeretnéd mihamarabb elmulasztani a kellemetlenséget?

Kevesen gondolják, de a mindennapi, kemény talajon történő gyaloglás is elkoptathatja a térdízületet év alatt. Az elliptikus trénerről elterjedt, hogy nem terheli a térdet, de ez így nem feltétlenül igaz. Különösen, ha már kialakult a térdízületi kopásmég ettől a terheléstől is óvakodni kell.

térdprobléma futás meddig összeomlik az ízületi gyulladás

Az ugrálós edzések, a különböző aerobikfajták csakis egészség ízületű térdprobléma futás ajánlott, bár ezeknél magas a sérülésveszély. Ezek a mozgásformák a nők szempontjából más veszélyeket is hordoznak: elgyengülhetnek a záróizmok, ami vizelettartási problémákat okozhat később. Alternatívaként szóba jöhet a tai csi és a mediball, amelyek finom hullámmozgásukkal kifejezetten kíméletesek, javítják az ízületi porc táplálkozását, és élvezetesek is.

A jóga, a pilates, a body art is remek választás lehet, ha illik a személyiségünkhöz a lassabb, meditatívabb mozgásforma és ha kihagyjuk térdprobléma futás térdeplő gyakorlatokat.

Térdfájás áttekintés

Érdemes a mozgásformákat váltogatni, mivel így fejlődik harmonikusan az izomzat és térdprobléma futás az ízületi terhelés. Legalább heti 6 x 30 percet rászánni a mozgásra, akár más megosztásban is, de sosem kampányszerűen, a lényeg a rendszeresség.

térdprobléma futás fájdalom a bal vállízületben reggel

A kardiomozgást és a súlyzós, rezisztencia-gyakorlatokat ajánlatos kombinálni és legalább az edzések megtervezésénél igénybe venni személyi edző segítségét.