Táplálkozás a térdfájdalom miatt, Mi a térdfájdalom leggyakoribb oka? - Dr. Zátrok Zsolt blog


Mi állhat a térdfájdalom hátterében? Így előzze meg vagy kezelje a problémát!

Térdfájdalom…észrevétlenül jelenik meg…egyre jobban kínoz…mozogni egyre kevesebbet mersz…orvoshoz fordulsz…kapod a gyógyszereket, injekciókat…de csak nem szűnik. Mert nem a problémát kiváltó okot kezelik, hanem a fájdalmat. Az egészet megoldhatnád magad is…ha megértenél néhány egyszerű dolgot… Táplálkozás a térdfájdalom miatt nem fáj az egészséges térdízület?

táplálkozás a térdfájdalom miatt

A térded egy bonyolult szerkezet. A comb- a síp- és szárkapocs csontok találkoznak itt.

táplálkozás a térdfájdalom miatt

Hozzájuk társul még a térdkalács. A csontvégek között porcok találhatók, amik kitöltik az ízületi rést.

Az egészet az ízületi tok és szalagok inak tartják egybe, ettől azonban még az ízület instabil.

A térdfájdalom 5 gyakori forrása

Azt, hogy a csontok stabilan álljanak, ne érjenek egymáshoz, a comb és lábszárizmok biztosítják. Miért jelenhet hogyan lehet megnyugtatni a súlyos ízületi fájdalmakat a térdfájdalom? Ha a lábizmaid abszolút vagy relatív mértékben meggyengülnek, akkor nem tudják stabilan tartani a térdízületet.

Lassan kopik, pusztul, töredezik a porc.

táplálkozás a térdfájdalom miatt

Az állandó dörzsölődés miatt nem tud újraképződni, regenerálódni. Ha pedig a porc eltűnik, akkor nincs ami a csontokat egymástól távol tartsa, egymáson csúsznak, végérvényesen tönkreteszik a csontvégeket. Mi az abszolút izomgyengeség? Abszolút az izomgyengeség, ha keveset mozogsz, sokat ülsz vagy állsz.

térdfájdalom

A nem használt lábizmaid vékonyodnak, erejük csökken. Hasonló eredményhez vezet, ha hízni kezdesz. Komolyabb a probléma, ha a kevés mozgás mellett súlyfelesleged is van. Ha kímélni kezded, tovább gyengülnek az izmok és a mozgáshiány miatt tovább nő a súlyod is. Ördögi körbe kerültél! Innen bármit teszel, fokozza a térdfájdalmat. Mi a relatív izomgyengeség?

Mi a térdfájdalom leggyakoribb oka?

Relatív az izomgyengeség, ha a mindennapi életben nincsenek térdpanaszaid. Az izmaid elég erősek ahhoz, hogy a munka és napi tevékenység során megtartsák a tested és az ízületed. A probléma akkor keletkezik, ha valami szokatlan terhelést kap. Például részt veszel egy apa-fia focimeccsen vagy a haverok csalnak el kosarazni, stb.

Fáj a térded, ezért nem mozogsz?! Inkább tedd ezeket, a térdfájdalom ellen! | Peak girl

Lelkesen veted bele magad a játékba, pont úgy, mint régen…. Egyet felejtettél el.

Az izmaid erre jelen állapotukban nem alkalmasak! Mivel érdemi mozgást nem végzel így annak is örülnöd kell, hogy járáskor elbír. A büszkeséged miatt persze nem lehet azt mondani, hogy bocs, de nem játszom.

táplálkozás a térdfájdalom miatt

És meg is érkezik a baj… Egy hirtelen forduló…egy reccsenés…oda a térded… Miért gyengülnek el az izmok? A tested egy nagyon bonyolult rendszer.

Vitaminok, táplálék kiegészítők térdízületi problémákra | Györe Kerékpáristálló

Táplálkozás a térdfájdalom miatt az igénybevételhez állítja be az izomerőd, amivel rendszeresen szembekerül.

Minek is tartaná fenn a hatalmas izmokat, ha úgyse használod semmire? Nem sétálsz, nem futsz, nem kerékpározol, egyáltalán nem mozogsz.

táplálkozás a térdfájdalom miatt

Széken, karosszékben ülve valóban semmi szükség az izmaidra. Olimpia nyertes testépítőkről. A hatalmas izmok a mázsás súlyok emelgetésének abbahagyása után hónapok alatt zuhannak össze a normál méretükre. Ha a lábizmaidat nem használod, mert egész nap ülsz, akkor térdízületed elveszíti a stabilitását, nem csodálkozhatsz, ha megjelenik a térdfájdalom.

Mivel előzhető meg a térdfájdalom? Ezt jegyezd meg: az erős izmok erősen megtartják az ízületet is. Ezt az állapotot rendszeres testmozgással és a normál testsúly megtartásával tudod elérni. A rendszeres séta, nordic walking, túrázás, kocogás, futás, kerékpározás a lábizmok és a normál testsúly megtartásának legkitűnőbb eszköze.